Romige kip met penne

Dit gerecht is gebaseerd op een recept wat ik vond op Pinterest, waar het geadverteerd werd als een Chicken Pasta Carbonara. In mijn ogen stond het recept wel mijlen ver van een carbonara aangezien er geen ei gebruikt werd...Maar ik besloot het recept toch met de nodige aanpassingen te proberen en het resultaat was een lekker snelle pasta met een romige saus zonder ongelooflijk veel room te moeten gebruiken.
Ideaal om op te nemen in je weekmenu voor die avonden waarop het net wat sneller moet gaan!
 
Voor 2 personen en een kleuter
 
250gr kipfilet
5 sneden ontbijtspek
3 teentjes knoflook
2 eetlepels bloem
100ml kippenboullion
50ml melk
50ml room
parmezaanse kaas
150gr erwten (ik had hier eerder geopteerd voor groene asperges, maar de rest van het gezin eet dit niet
 
boter
peper
zout
paprikapoeder
300gr penne
 
Kook de pasta gaar in lichtgezouten water.
Kruid de kipfilets met peper, zout en paprikapoeder en bak goudbruin en gaar in een pan met boter.
Als de kipfilets gaar zijn, haal uit de pan en snij in dunne reepjes.
Bak vervolgens in de pan het ontbijtspek. Haal vervolgens uit de pan en snij in kleine stukjes.
Voeg de geperste knoflookteentjes toe aan de pan, samen met de bloem. Blus met room,melk en kippenboullion. Laat de saus kort inkoken totdat ze goed gebonden is.
Voeg de erwtjes toe, alsook de kip, het ontbijtspek en de pasta.
Kruid met peper, zout en parmezaanse kaas.
Smakelijk!
 
 
PS. Zoals gezegd zou mijn voorkeur hier uitgaan naar groene asperges. Blancheer ze kort met de pasta en snij vervolgens in stukjes.
 

Reacties