Risotto met pancetta en erwtjes

Risotto,...het gerecht wat me wel enkele jaren heeft achtervolgt.
Toen ik nog thuis woonde heb ik namelijk eens geprobeerd mijn vriendje (nu mijn man) een zelfgemaakte risotto te laten eten. Nu moet ik erbij vertellen dat de risotto bij verre van gaar was en echt echt niet lekker smaakte...
Zo lief als hij toen nog was, heeft hij geprobeerd met lange tanden toch maar het bordje liefde wat ik voor hem gemaakt had, op te eten...Maar jaren daarna ...komen er toch nog steken omhoog over hoe verschrikkelijk dat het hele gebeuren wel was als ik nog maar het woord risotto noemde...
 
Nu maak ik mijn risotto altijd met Uncle Bens risotto rijst. Het pakje maakt waar wat het belooft: Het mislukt nooit! OK OK, het is geen echte echte risotto rijst maar wat maakt het uit? Het is ten minste eetbaar en lekker!
 
Voor 2 personen en een 1 goed etende peuter
 
200gr risotto rijst Uncle Bens
600ml kippenboullion
1 teentje knoflook, uitgeperst
1 ui, gesnipperd
100gr pancetta
100gr diepvrieserwtjes
1 eetlepel olijfolie
parmezaanse kaas
peper
zout
 
Verhit de olie in een casserol en voeg de gesnipperde ui en de risottorijst toe. Roer om totdat de rijst wat glazig begint te zien.
Voeg dan alle bouillion toe en laat opkoken.
Laat nu gedurende 15minuten op een rustig vuurtje koken, roer regelmatig om.
Bak in een andere pan de pancetta knapperig en voeg op het laatste de knoflook toe. Snij de knapperige pancetta fijn.
Als de rijst gaar is en alle vocht is opgenomen in de rijst ( als de rijst nog niet gaar is, voeg een beetje water toe), voeg je de erwtjes en de pancetta toe.
Kruid met peper en zout.
Laat nu 5 minuten rusten.
Serveer met veel parmezaanse kaas
 
 

Reacties